سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرکه دوستدار دیدار خداوند سبحان شود، دنیا را فراموش می کند . [امام علی علیه السلام]
دانلود جدیدترین موزیکهای ایران

 

لاله اسکندری بازیگر و عکاس ایرانی متولد 30 آذر ماه سال 1354 در ترتبت حیدریه است.

لاله فارغ التحصیل رشته طراحی گرافیک از دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران است.

لاله اسکندی

نخستین فیلم لاله اسکندری

او نخستین بار در فیلم متولد ماه مهر به کارگردانی احمدرضا درویش در سال 1378 ایفای نقش کرد.

لاله اسکندری

فعالیت های هنری لاله اسکندری 

لاله اسکندری در زمینه هنرهای تجسمی هم بسیار فعال بوده است و چندین نمایشگاه عکاسی، نقاشی و موزاییک را در ایران و خارج از ایران برگزار کرده است.

لاله اسکندری

همکاری باشهرداری

لاله اسکندری با شهرداری تهران هم جهت زیباسازی شهری همکاری داشته است.

لاله اسکندری

خانواده لاله اسکندری

خواهرش ستاره اسکندری هم بازیگر است. دیگر خواهرش سارا نام دارد که چهره پرداز است. برادرش هم سیامک در رشته عکاسی فعال است. عبدالحسین اسکندری عموی او است که گوینده و مجری رادیو و تلوزیون است.

لاله اسکندری

ازدواج لاله اسکندری و همسرش

لاله اسکندری در سال 86 در نمایشگاه صنعت ساختمان در شهر تبریز با ساسان فیروزی آشنا شد. او می گوید که با ساسان در زمینه کاری آشنا شدم و در کارهای طراحی با ایشان همکاری داشتم و رابطه مان شکل گرفت.

لاله اسکندری

گفتگوی جذاب با لاله اسکندری در مورد ازدواج و زندگی شخصی اش

 

ماجرای آشنایی شما از کجا شروع شد؟

در سال 1386 یک نمایشگاه صنعت ساختمان در تبریز بود که من آنجا غرفه داشتم و خانم اسکندری هم برای بازدید به آنجا آمده بودند و در آنجا با هم آشنا شدیم.

 

خانم اسکندری شما با این همه مشغله و کار، نمایشگاه هم تشریف می‌برید؟

بله، من به خاطر کار و تجربه ای که دارم و رشته تحصیلی‌ام که گرافیک بوده است، علاقه زیادی به این رشته دارم و چون در دکوراسیون و کارهای پتینه و موزاییک و بحث چیدمان خانه و بخش زیبایی‌شناسی آن سال‌ها فعالیت می‌کنم، به دیدن آثار علاقمند هستم و به دیدن نمایشگاه رفتم تا ببینم می‌توانم در بخش خارج از تهران هم مشارکت داشته باشم. شرکت ساسان در همان نمایشگاه غرفه داشت و من برای دیدن غرفه و بازدید شرکت آنها رفتم.

 

می‌خواستم با نوع این فعالیت نیز آشنا شوم و من در کارهای طراحی با شرکت ایشان مشغول کار شدم و یکسری کارهای تبلیغاتی با هم انجام دادیم و اینجا بود که آشنایی ما آغاز شد. البته بعضی از دوستان هم این وسط بودند که حالا اسم نمی‌برم ساسان: (باخنده) همان‌جا بود که یک دل نه صد دل …

لاله: حالا… معلوم است که چه کسی!

لاله اسکندری

وقتی در تبریز با هم آشنا شدید، شما خانم اسکندری را می‌شناختید؟

ساسان: بله، اتفاقا مادر من سریال خاک سرخ و خانم اسکندری را خیلی دوست داشت و سریال مشق عشق را من و مادرم با هم تماشا می‌کردیم و ایشان همیشه می‌گفتند، خانم اسکندری شخصیت جالبی دارد

 

گفتید دنبال آدم خاص می‌گشتید، معنای این خاص بودن چیست؟

ساسان: شاید شما هم با من هم عقیده باشید که زندگی اکثر مردم با دروغ گره خورده است، اما بزرگترین ویژگی لاله این است که بلد نیست دروغ بگوید.

 

بسیاری از بازیگران رده سنی خانم اسکندری عملا در مورد ازدواج راغب نیستند و علاقه‌ای ندارند. خانم اسکندری، علت این مسئله چیست؟

ساسان: (با خنده …) خب، مورد خوب پیدا نکرده‌اند.لاله: اکثر خانم‌های مجرد بازیگر الان یک بار ازدواج کرده‌اند… می‌توانم بگویم معمولا خانم‌ها در دو مقطع سنی میل به ازدواج دارند، یکی در سنین پایین؛ از 20 تا 24 سال که هیجان و تب بزرگ شدن و تشکیل خانواده دادن اهمیت دارد. مثلا من خودم یادم هست که سنین 22،23 سالگی چقدر بین دوستانم راجع به این موضوع حرف می زدیم، اگرچه سن ما واقعا کم بود.

 

اما بعد دوره استقلال مالی می رسد که به نظر کمی ازدواج را زیر سایه خود قرار می دهد.

بله، ولی از این سن که می‌گذری و وارد بازار کار می‌شوی، روابطت تغییر می‌کند و کلا از حال و هوای ازدواج فاصله می‌گیری، اما در یک سنی به بلوغ فکری و رشد اجتماعی می‌رسی و این معمولا با یک دهه وقفه اتفاق می‌افتد. معمولا ازدواج‌های این چنینی بالای سن 34،35 اتفاق می‌افتد. من خودم در کارهای مختلف هنری و حرفه‌ای شرکت داشتم. تقریبا در دو، سه حوزه اینقدر فضاها برایم جذاب بود که خیلی نیاز به تشکیل خانواده در من وجود نداشت، ولی بعد از یک دوره، وقتی به چیزهایی که می‌خواهی می‌رسی و انتظارات بیرونی را مرتفع می‌کنی، برمی گردی به نیاز تشکیل خانواده دادن و متوجه می‌شوی که دیگر پدر و مادر قادر به برطرف کردن آن نیازها نیستند و نیاز به یک شخص سومی هست و خودت به عنوان یک فرد می‌خواهی این بخش زندگی را نیز تجربه کنی.

لاله اسکندری

ترس های طبیعی از ازدواج

لاله اسکندری در قسمتی از مصاحبه به این نکته اشاره کرد که بعضی از همکاران بعد از ازدواج دچار مشکلاتی شده اند و همین مسئله باعث جدایی یا بروز برخی مسائل در زندگی حرفه ای ایشان شده است. او درباره این مسئله که چرا خیلی از بازیگرهای هم‌نسل او تن به ازدواج نداده اند، چنین می گوید: «گاهی برای بعضی از افراد هنوز این جذابیت وجود دارد که باید در بازار کار و حرفه بیشتر فعالیت داشته باشند و تصور می‌کنند که شاید ازدواج این روند را برایشان کُند کرده یا مانع شود یا اصلا اجازه نداشته باشند کار کنند.خب خیلی از دوستانی که ازدواج کردند، متأسفانه همسرانشان این شرایط را برایشان گذاشتند که دیگر کار نکنند و این به نظر من رفتار درستی نیست.»

 

بحث جلب توجه در مورد بازیگران بحث ازدواج را خاص‌تر می‌کند و شاید برای آقایان تحمل این حالت سخت باشد، زیرا در خانواده معمولا آقایان جلودار هستند و نقش اول را ایفا می‌کنند. آیا ازدواج برای یک بازیگر مقوله خاص‌تری هست؟

لاله: بله، بالاخره تمام این نگرانی‌ها وجود دارد. ولی انسان‌ها وقتی برای کارشان زحمت می‌کشند، می‌خواهند رشد کنند. چون فردی که فعالیت هنری دارد، خالق است و می‌خواهد آثار هنری به جای بگذارد، بنابراین در مواقع این چنینی می‌تواند آسیب زننده باشد، چون این ارتباط ممکن است سبب شود شما نتوانی این راه را ادامه بدهی، ولی اگر ساسان برای من محدودیتی می‌گذاشت، شاید اصلا این ازدواج صورت نمی‌گرفت. خوشبختانه چیزی که برای من قابل احترام بود، در این موضوع خلاصه شد که ساسان تمام این شرایط را پذیرفت. حتی وقتی یک سال نامزد بودیم،? من 10 ماه سرکار بودم، اما ساسان واقعا همراهی داشت با من.

لاله اسکندری

به عنوان یک الگو، آیا زوجی را در اطرافتان می شناسید که زندگی موفقی دارند؟

الان در ایران داریم افرادی را که با این شرایط ازدواج کردند و زندگی خیلی موفقی دارند، بچه دارند و این شرایط را پذیرفتند و زوج‌های موفقی هستند. در خارج از کشور هم نمونه این ازدواج‌ها دیده می‌شود، مثلا مریل استریپ. او یک بازیگر است و ازدواجی هم که کرده ازدواج اولش بوده، شوهرش یک مجسمه ساز است و مریل استریپ هم فعالیت هنری خود را ادامه داده و حالا 4فرزند هم دارند. حالا در این شرایط مریل استریپ جایزه اسکار هم می‌گیرد. می‌خواهم بگویم نگاه مردم به ازدواج بازیگرها اشتباه است، یعنی حتی در خارج از ایران هم اینطور نیست که مردم ما فکر می‌کنند یک بازیگر چندبار ازدواج می‌کنند. خب ما الیزابت تایلور را می‌بینیم، اما همه که اینطور نیستند. یعنی می‌خواهم بگویم اینکه می‌گویند بازیگرها قابل اعتماد نیستند و ممکن است چندبار ازدواج کنند، در واقع صحت ندارد چون ازدواج به شخصیت خود افراد برمی گردد. ساسان: بخش بازیگری برایم خیلی اهمیت نداشت و ملاک انتخاب نبود.لاله: (با خنده) شخصیتم برایش جالب بود.ساسان: واقعا من جذب شخصیت و خانواده ایشان شدم، چون خانواده فرهنگی و بسیار خوبی دارند. به مرور با خانواده هم آشنا شدیم، چون من نه در سن و سالی بودم که ارتباط با یک بازیگر برایم جذابیت داشته باشد و نه فرصت این نوع ارتباط‌ها را داشتم، البته لاله هم همین طور و ما دیگر فرصتی نداشتیم که بخواهیم فقط وقت بگذرانیم.

 

به هر حال ازدواج با یک بازیگر کمی مخاطره‌آمیز است؟

من خیلی به این موضوع فکر می‌کردم اما آنقدر که ما از آن وحشت داریم، سخت نیست. بالاخره خانم اسکندری بیشتر در معرض توجه قرار دارند، ولی خیلی سخت نیست. بالاخره من هم تا این سن ازدواج نکردم، تمام دوستان من بچه دارند. حتی بچه هایشان مدرسه می‌روند. یک آدم خاص بودم، ولی وقتی این ویژگی‌ها را در لاله دیدم، دیگر به سختی‌های این نوع ازدواج فکر نکردم و توانستم به راحتی با آنها کنار بیایم.

 

کدام وجه این ازدواج سخت‌تر است، بخش توجه مردمی یا غیره؟

ساسان: اصلا سخت نیست. توی همه دنیا این اشکال هست و در هر حرفه‌ای می‌تواند مشکل وجود داشته باشد. انسان‌ها وقتی برای مدت طولانی‌تر در یک حرفه‌ای مشغول به کار هستند و آن را دوست دارند، قالب و شکل آن حرفه را به خود می‌گیرند. در واقع یک مرزبندی سازمانی است و مرزبندی بین زندگی کاری و خصوصی وجود ندارد، اما لاله این مرزبندی را می‌تواند داشته باشد. هم به کار رسیدگی می‌کند و هم می‌تواند زندگی شخصی را مدیریت کند. این دیگر بستگی به خود آدم‌ها دارد و اینطور نیست که یک روالی وجود داشته باشد و همه هم از همان روال پیروی کنند.

 

خانم اسکندری، همسر شما شرطی برای کم کردن فعالیت‌های بازیگری برایتان نگذاشته؟

رابطه ما یک رابطه بالغی بود و اصلا ما وارد این مقوله‌ها نشدیم. در واقع‌ من یک انسانی هستم با تمام این مجموعه ویژگی‌ها و شغلم و خود ساسان هم از روز اول می‌دانست که کار ما سختی خودش را دارد؛ شب بیداری، نبودن در تهران و هزار جور گرفتاری دیگر ولی ساسان واقعا این همکاری و همراهی را تا الان داشته و تمامی این شرایط را پذیرفت.

 

خانم اسکندری کار خانه انجام می‌دهید؟

خب البته من و ستاره نزدیک 10سال در طبقه بالای خانه پدری‌ام مستقل زندگی می‌کردیم. یعنی اینطوری نیست که اصلا کار خانه انجام نداده باشم و یکدفعه بیایم و بخواهم کار کنم. خب گاهی پیش آمده که میهمان داشتیم و مجبور بودیم کار کنیم. البته معمولا وقت ناهار و شام می‌رفتیم پایین پیش پدر و مادر! من بیشتر به شکل تفننی آشپزی را دوست دارم. تا حد امکان کارها را انجام می‌دهم و به عنوان برنامه روزانه خیلی به آن نگاه نمی‌کنم، البته چیدمان خانه را دوست دارم. ساسان واقعا کمک می‌کند و دست‌پخت خوبی هم دارد. خیلی هم تمیز است، کمد لباس‌هایش همیشه مثل بوتیک‌های لباس است.

لاله اسکندری


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط سعید آریا 97/9/5:: 5:38 عصر     |     () نظر