سفارش تبلیغ
صبا ویژن
حکمت با شهوت در یک دل جای نمی گیرد . [امام علی علیه السلام]
دانلود جدیدترین موزیکهای ایران

ابراهیم حامد مشهور به ابی زاده 29 خرداد سال 1328 است و خواننده پاپ ایرانی است.

صدای او از جنس باریتون است و در سبک های مختلف موسیقی صاحب اثر است. او تحت تاثیر خوانندگانی مانند فرهاد مهراد، جنسیس، جیم موریسون، یوتو، کلدپلی و پر گسله بوده است.

بعضی ها او را با تام جونز که خواننده سرشناس بریتانیایی است مقایسه می کنند.

ابی به اقای صدا هم معروف است و تقریبا می توان گفت که پرطرفدارترین خواننده ایران است.

ابی

خانواده ابی

پدر او خیاط بود و مادرش خانه دار بود. او 4 خواهر و یک برادر دارد.

 

ازدواج با همسر اولش و طلاق وی

ابراهیم حامدی در سال 153 با فیروزه مقدادی ازدواج کرد و از او سه دختر به نام های عسل، سایه و خاتون دارد که برای هر کدام از دخترانش یک ترانه خوانده است. او از فیروزه مقدادی جدا شد و با مهشید ازدواج کرد.

ابی

خروج ابی از ایران

او در سال 1355 برای کنسرت به آمریکا می رود که به دلیل وقوع انقلاب ناچار می شود که در آنجا بماند.

ابی

ازدواج با مهشید برومند

ابی پس از جدا شدن از همسر اولش با مهشید برومند ازدواج می کند. او یک پسر به نام فرشید دارد که پسر خوانده ابی حساب می شود. ابی در یکی از کنسرت هایش در گوتنبرگ با مهشید آشنا شده است.یکی از مسائل جنجالی شباهت چهره همسر دوم ابی به کتایون ریاحی است ککه باعث ایجاد مشکلاتی برای کتایون ریاحی شد.

مهشید برومند مدیر برنامه های ابی هم می باشد و در اکثر کنسرت های او حضور دارد و یکی از عکس های او و ابی باعث ایجاد جنجالبرای کتایون ریاحی شد.

ابی

شروع خوانندگی ابی

ابی در دوران نوجوانی با خواندن قرآن در صف مدرسه شروع کرد و به استعداد خود پی برد. او ابتدا در یک گروه دوستانه به نام سان بویز و سپس در باشگاه ها و کاه خای جوانان به صورت رسمی می خواند. او ابتدا آهنگ های خارجی را تقلید می کرد.

ابی

نخستین اجرای ابی

او نخستین بار در کاخ جوانان جنوبی روی صحنه می رود. تجربه اولین اجرای رسمی ابی از زبان خودششنیدنی است.آنطور کهاودر مصاحبه ای نقل کردهاست در نخستین اجرایش از شدت استرس زیاد نصفی از بدنش بی حس شد وبه خواب رفت.

ابی

آغاز خوانندگی به صورت حرفه‌ای

ابی با شهرام و شهبال آشنا شد و شهبال صدایش را در سانبویز می شنود و به او پیشناد کار در گروهبلک کتز را می دهد که باعث می شود در کنارفرهاد مهراد به مدت دو سال با این گروه همکاری کند.

ابی

موفقیت در جشنوار? بین‌المللی آواز ترکیه

در سال 1974 ابی و نوش‌آفرین دو خوانند? جوان ایرانی برای شرکت در جشنواره بین‌المللی آواز ترکیه راهی استانبول می‌شوند.  نوش‌آفرین با آهنگ «کاکلی» ساخت? فریدون خشنود و ابی با آهنگ «شکار» از ساخته‌های حسن شماعی‌زاده در این فستیوال شرکت می‌کنند. با اعلام اینکه از کشور ایران تنها یک شرکت‌کننده حق حضور دارد، نوش‌آفرین اعلام انصراف می‌کند. پس از اجرای بیش از 209 خواننده، شش خواننده به بخش فینال راه می‌یابند که نام ابی نیز در میان فینالیست‌ها قرار داشته است. در رقابت بین این شش خواننده، سرانجام ابی با آهنگ «شکار» خود به عنوان خوانند? برگزید? هیئت ژوری انتخاب می‌گردد و پلاک و دیپلم افتخار جشنواره را از آن خود می‌سازد.

ابی

ویژگی‌های خاص ابراهیم حامدی

ابراهیم نبوی در کتابی تحت عنوان آوازهای زیرزمین، ویژگی‌های ابی را به عنوان یک خواننده، این‌گونه برمی‌شمرد:

نخست: اغلب کارشناسان موسیقی فارسی معتقدند صدای ابی قدرتمندترین صدای پاپفارسی است.

دوم: فعالیت‌های ابی در طول نیم? دوم زندگی‌اش نه تنها کاهش نمی‌یابد بلکه این دوران، نقط? عطفی در حرفه‌اش محسوب می‌شود و این نخستین ویژگی است که ابی را از خوانند? پاپ جدا می‌کند و در کنار خوانند? کلاسیک یا اپرا قرار می‌دهد.

سوم: ابی از معدود خوانندگان پاپ است که ممکن است مخاطب ترجیح بدهد کنسرت او را از همان خانه بشنود؛ اجراهای او شاید چیزی فراتر از صدای ضبط‌شد? او نیست.

چهارم: ابی بیشتر مورد توجه مخاطبانی است که به رغم آنکه می‌دانند در موسیقی پاپ بر خلاف موسیقی سنتی، جنس و قدرت و طنین صدای آوازه‌خوان چندان موضوع مهمی نیست، صدای ابی را از این منظر نیز در خور توجه و ستایش قلمداد می‌کنند.

بخوانید : بیوگرافی داریوش اقبالی و عکس های داریوش

پنجم: کنسرت‌های او پس از انقلاب که در خارج از ایران بر‌گزار شده است، پربیننده است. کمتر اتفاق می‌افتد که مانند خوانندگان دیگر پاپ، موسیقی‌اش موجب رقصیدن شود یا اصولاً برای رقصیدن دیگران بخواند.

برخی کارشناسان موسیقی نیز در مورد صدای ابی نظر داده‌اند، از آن جمله می‌توان به آندرانیک آهنگساز، تنظیم‌کننده و رهبر ارکستر اشاره کرد که گرمی، قدرت و انعطاف‌پذیری صدای ابی را ستوده است و ابی را از نادر هنرمندانی معرفی کرده است که حس موسیقیایی قوی دارد و سلیقه و طبع مردم را درک می‌کند.

هم‌صدایی مردم با ابی در کنسرت‌هایش نیز جزو خصایص منحصر به فرد این خواننده محسوب می‌شود، تا جایی که او را جزو اولین خوانندگان فارسی‌زبانی دانسته‌اند که به این همخوانی اهمیت داد و حتی آن را در آلبوم کنسرت‌هایش ضبط و پخش کرد.

ابی

جنجالی شدن نخواندن ترانه خلیج فارس

او در یکی از کنسرت هایش در دبی آهنگ خلیج فارس را نخواند و شایعه شد که حاکم دبی به او یک هواپیما به عنوان جایزه داده است تا این آهنگ را نخواند که ابی به این شایعه واکنش شدیدی نشان داد. ابی این شایعات را رد کرد و گفت که دلیل نخواندن این آهنگ، از دست ندان پایگاهی نزدیک در ایران جهت ارتباط با هموطنان خویش عنوان کرد.

ابی

فیلم های ابی

ابی در 2 فیلم ایفای نقش کرده است. فیلم بوی گندم در سال 1356 و فیلم نا خدا با خدا در سال 1352.

ابی

 

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط سعید آریا 97/8/18:: 6:9 عصر     |     () نظر