سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سزاوارترین مردم به خدمت، دانشمند است . [عیسی علیه السلام]
دانلود جدیدترین موزیکهای ایران

چاق کردن صورت لاغر

اگر گونه‌های برجسته و به اصطلاح چاقی داشته باشید، چهره‌تان جوان‌تر نشان داده خواهد شد. این در حالی است که تورفتگی گونه‌ها کمی شما را پیرتر می‌کند.

اگر از افرادی هستید که طبق مد روز راه می‌روند، احتمالا باید به دنبال راه‌هایی برای چاق شدن صورت خود باشید چون صورت‌های توپر بیشتر مورد پسند قرار می‌گیرند.

شما می‌توانید برای انجام این کار عمل‌های زیبایی انجام دهید، به‌عنوان مثال چربی یا فیلر تزریق کنید. اما در این میان، روش‌های طبیعی نیز وجود دارند که با آن‌که مورد تایید جامعه پزشکی نیستند، اما افراد زیادی عقیده دارند از آن‌ها نتیجه خوبی گرفته‌اند.

مشاوره آنلاین متخصص پوست و مو

اگر می‌خواهید با راه‌های پر شدن و سفت شدن صورت آشنا شوید، تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

13 روش طبیعی برای چاق شدن صورت

چند روش طبیعی و درمان خانگی وجود دارد که بسیاری از افراد برای برجسته کردن گونه‌های خود از آن استفاده می‌کنند. برای بعضی از روش‌ها باید یک کار فیزیکی انجام دهید و برای تعدادی دیگر باید موضع مخصوص و مورد نظر را ماساژ دهید.

ورزش صورت

ورزش صورت به یوگای صورت نیز معروف است. در حقیقت ورزش صورت، عضلات را برای داشتن ظاهر جوان‌تر تحریک می‌کند.

انجام یک تحقیق نشان داده است افرادی که به مدت هشت ماه، 30 دقیقه از روز را به ورزش صورت اختصاص داده بودند، در نهایت صورت‌های سفت‌تر و جوان‌تری داشتند.

تعدادی از تمرینات یوگای صورت شامل موارد زیر است:

  • لب‌ها را جمع کنید و در حالی ‌که لبخند می‌زنید عضلات گونه را به سمت بالا بکشید. سپس، انگشتان هر دست را دو طرف دهان خود قرار دهید و انگشت خود را برای کشیدن گونه‌ها هدایت کنید. این کار را به مدت 20 ثانیه ادامه دهید.
  • در حالی ‌که دهانتان بسته است، داخل دهان را پر از هوا کنید تا قسمت خالی گونه‌ها پر شود. در این موقعیت 45 ثانیه بمانید، سپس به آرامی هوا را خارج کنید.
  • دهان خود را در حالی ‌که لبخند می‌زنید به حالت O باز نگه دارید، سپس انگشت هر دست را روی همان گونه سمت خودش قرار دهید و به آرامی گونه‌‌ها را به بالا و پایین بکشید. این کار را برای 30 ثانیه انجام دهید.

آلوئه‌ورا بزنید

کمتر کسی است که با فواید آلوئه‌ورا برای پوست آشنا نباشد. این گیاه حاوی آنتی‌اکسیدان، ویتامین C و ویتامین E است. به همین دلیل بیشتر افراد معتقد هستند که اگر آلوئه‌ورا را روی گونه‌های خود بزنند، گونه‌ها همیشه حالت شاداب و برجسته خواهند داشت.

استفاده از ماسک سیب

بیشتر افراد فکر می‌کنند که سیب به دلیل داشتن کلاژن، الاستین و آنتی‌اکسیدان به داشتن پوستی جوان کمک می‌کند. برای چاق شدن صورت می‌توانید سیب را رنده کنید و سپس آن را روی پوست بمالید. 20 دقیقه منتظر بمانید، سپس صورت خود را با آب بشویید.

سیب بخورید

اگر هر روز سیب بخورید به دلیل مواد مواد موجود در این میوه که در بالا نیز ذکر شد، بافت صورتتان دیرتر آسیب می‌بیند. در واقع پزشکان در جواب چی بخورم صورتم زود چاق بشه، این‌طور می‌گویند که سیب پوست صورت را نرم و چاق می‌کند.

استفاده از گلیسیرین و گلاب

اگر شب قبل از خواب، نصف لیوان گلاب و نصف گلیسیرین را با یکدیگر مخلوط کنید و به صورت خود بمالید، پوستی تمیز و هیدراته خواهید داشت که باعث سفت شدن و جوان شدن پوست شما می‌شود.

ژله بخورید

شاید بپرسید آیا واقعا خوردن ژله برای چاقی صورت صحت دارد؟ باید بگوییم بله. ژله در واقع به دلیل داشتن ژلاتین، در سلامت پوست تاثیر به‌سزایی دارد.

 
مطلب مرتبط
 
تفاوت ماما و متخصص زنان و زایمان چیست؟
 

طبق تجربه افراد مختلف، اگر حدود 3 تا 4 ماه ژله را به‌ صورت ناشتا مصرف کنید، بعد از گذشت مدت زمانی شاهد ایجاد تغییرات در پوستتان خواهید بود.

ژله و چاق شدن صورت

استفاده از ماسک عسل

عسل به دلیل خاصیت آبرسانی و ضد باکتریایی خود می‌تواند در سفت شدن صورت تاثیر مثبتی داشته باشد. برای تهیه ماسک می‌توانید مقداری مساوی از عسل و گیاه پاپایا را مخلوط کنید و سپس روی گونه‌های خود بمالید. 10 دقیقه منتظر بمانید، سپس با آب ولرم صورت خود را بشویید.

عسل بخورید

با خوردن 9 تا 10 قاشق غذا‌خوری عسل در طول روز، علاوه بر تامین مواد مغذی برای پوست، آنتی‌اکسیدان‌های مفید برای آن را نیز فراهم می‌آورید تا در نهایت شاهد چاق شدن صورت خود باشید.

استفاده از ماسک شیر

به دلیل حالت آبکی بودن و داشتن پروتئین و چربی، بسیاری از مردم بر این باور هستند که اگر شیر را به گونه‌های خود بمالند شاهد شاداب‌تر شدن و مرطوب شدن آن خواهند بود.

شیر بخورید

شیر حاوی مواد مغذی فراوانی است که سلامت پوست را برای ما به همراه دارد. از بین این مواد مغذی می‌توان به آمینو اسید، کلسیم، ریبوفلاوین (ویتامین B12)، پروتئین و ویتامین A و D اشاره کرد. به همین دلیل خوردن روزانه سه لیوان شیر موجب تقویت سلامت پوست شما خواهد شد.

استفاده از روغن‌های گیاهی

طبق نظری که بیشتر مردم داشته‌اند اگر روغن‌های گیاهی را روی پوست خود بمالید، در نهایت پوستتان مرطوب، سالم و سفت خواهد شد.

از روغن‌هایی که برای چاق شدن صورت پیشنهاد می‌شود می‌توان به روغن بادام، روغن نارگیل، روغن آووکادو و روغن زیتون اشاره کرد.

استفاده از شی‌باتر

شی‌باتر خاصیت آنتی‌اکسیدانی و ضد التهابی دارد، زیرا در آن درصد بالایی از تریترپن، توکوفرول، فنل و استرول‌ها یافت می‌شود. تعدادی از طرفداران این ماده پیشنهاد می‌کنند که 2 فنجان شی‌باتر را با نصف فنجان شکر دانه ریز مخلوط کنید و بعد از حمام روی گونه‌های خود بمالید.

این خمیر را به مدت 5 دقیقه روی گونه‌های خود ماساژ دهید و سپس اجازه دهید تا 5 دقیقه روی صورتتان به همین حالت باشد و در نهایت آن را با آب گرم بشویید.

آجیل و دانه بخورید

به دلیل چربی‌های مفیدی که در آجیل و دانه یافت می‌شود، با خوردن آن‌ها می‌توانید جوان‌تر و شاداب‌تر شدن پوست خود را تجربه کنید.

در واقع استفاده از آجیل و دانه، روشی بدون خطر برای توپر شدن صورت آن هم در کمتر از یک ماه خواهد بود. شما می‌توانید 4 نوع مغز را در برنامه‌ غذایی خود قرار دهید.

برای درست کردن آن به مغز پسته، بادام، فندق و خرما احتیاج دارید. 4 عدد از هر کدام را با دو عدد خرما مخلوط کنید و در نهایت به شکل خمیر در بیاورید.

می‌توانید از شیره خرما نیز برای درست کردن این ترکیب استفاده کنید. خمیر را به قطعات کوچک‌تر تقسیم کنید و در طول روز 5 تا 10 عدد از خمیرهای کوچک را میل کنید. استفاده از مغزهای روغنی یک راهکار عالی و طبیعی برای پرتر نشان دادن صورت است.

جوانه گرم معجزه‌ای برای چاق کردن صورت

خیلی از افراد دائما این سوال را می‌پرسند که چی بخورم صورتم زود چاق بشه؟ پیشنهاد ما به این افراد خوردن جوانه گندم است.

اگر در وعده غذایی خود به ‌ویژه شام، سالاد کاهو و جوانه گندم را قرار دهید، شاهد تاثیرات آن روی میزان سرحالی پوست صورت خود و چاق شدن آن خواهید بود.

جوانه گندم سرشار از ویتامین E و B است که در آبرسانی پوست تاثیر بالایی دارد. اگر خیلی اهل سالاد نیستید می‌توانید پودر جوانه گندم را تهیه و سپس آن را با ماست ترکیب کنید.

پس از خوردن ناهار یا شام، دو قاشق از آن را مصرف کنید. بد نیست بدانید که استفاده زیاد از پودر جوانه گندم و ماست می‌تواند سبب چاقی قسمت‌های دیگر بدن نیز شود.

پس اگر تنها به دنبال چاق کردن صورت خود هستید، تنها به همان دو قاشق غذاخوری آن هم بعد از یکی از وعده‌های غذایی خود اکتفا کنید.

ویتامین های چاق کننده صورت

چه ویتامین‌هایی برای چاق شدن صورت مناسب هستند؟

طبیعتا افزایش وزن نیز مانند کاهش وزن نیاز به تلاش دارد. اگر کالری دریافتی بیشتر از میزان سوزاندن مقادیر ذخیره‌ای شما باشد، آن کالری اضافی موجب بالا رفتن وزن خواهد شد.

 
مطلب مرتبط
 
بررسی علل خروج باد از واژن و روش‌های درمان آن
 

شاید در تبلیغات مختلف دیده باشید که می‌گویند این ویتامین را مصرف کنید تا چاق شوید، اما با خوردن ویتامین تنها نمی‌توانید کالری مورد نیاز را دریافت کنید.

اگر به دلیل انجام عمل‌های جراحی لاغر شده‌اید، خوردن غذاهای با کالری زیاد می‌تواند به رشد عضلات، تقویت استخوان‌ها و ترمیم بافت‌های بدن کمک کند.

تنها با تغذیه مناسب می‌توانید بهترین ویتامین‌ها را برای چاق شدن صورت دریافت کنید. اما ما در ادامه به شما خواهیم گفت که چه نوع ویتامینی در این زمینه به شما کمک می‌کند.

بهترین ویتامین برای چاقی صورت

انواع مختلفی از ویتامین‌ها وجود دارد که می‌توانند به شما در افزایش و کاهش وزن کمک کنند. یک رژیم غذایی متعادل می‌تواند بیشتر ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز شما را تامین کند و بهترین ویتامین‌ها را برای چاق کردن صورت در اختیار شما قرار دهد.

از طرف دیگر، اگر رژیم غذایی‌تان محدودیت‌های زیادی دارد، استفاده از مقدار کمی مکمل‌های ویتامینی می‌تواند به شما در ادامه مسیر رژیم غذایی سالم، برای افزایش یا کاهش وزن کمک کند.

تولیدکنندگان مکمل‎های ویتامین ممکن است روی برچسب محصولات خود ادعا کنند که این محصولات می‌توانند شما را قوی‌تر کنند، عضله بهتری برایتان ایجاد کنند یا بهترین ویتامین‌ها را برای چاق کردن صورت در اختیار شما قرار دهند.

تغذیه مناسب، از جمله دریافت ویتامین‌ها، برای سلامتی و دستیابی به وزن سالم ضروری است. اما باید در نظر داشت که ویتامین‌های استاندارد و با کیفیت بالا از مجموعه غذاهای کاملی به‌دست می‌آیند که مصرف می‌کنید.

مشاوره آنلاین دارو

برای جواب به این سوال که چگونه وزن اضافه کنیم، می‌توانیم بگوییم باید غذاهای کامل و فرآوری نشده مانند پروتئین، غلات کامل، لبنیات کم چرب، سبزیجات تازه و به ویژه نشاسته‌های پرکالری و همچنین میوه‌ها، آجیل‌ها و مغزجات را مصرف کنید. این مواد منابعی غنی از مواد مغذی به ‌شمار می‌روند که بهترین ویتامین‌ها را برای چاق کردن صورت دارند و فاقد مواد مصنوعی هستند.

آیا ویتامین‌های گروه B بهترین ویتامین برای چاق کردن صورت هستند؟

ویتامین‌های گروه B را موارد زیر در بر می‌گیرند:

  • تیامین (B1)
  • ریبوفلاوین (B2)
  • نیاسین (B3)
  • اسید پانتوتنیک (B5)
  • پیریدوکسین (B6)
  • بیوتین (B7)
  • اسید فولیک (B9)
  • کوبالامین (B12)

این ویتامین‌ها برای عملکرد کامل سوخت‌وساز بدن ضروری هستند. نقش اصلی ویتامین‌های گروه B متابولیسم کربوهیدرات‌ها، چربی‌ها و پروتئین‌ها است و از انرژی ذخیره شده در غذاها استفاده می‌کنند.

به‌عنوان مثال تیامین به سلول‌های بدن کمک می‌کند تا کربوهیدرات‌ها را به انرژی تبدیل کند. به عبارت دیگر، سطح پایین یک یا چند مورد از این ویتامین‌ها به این معنی است که متابولیسم بدن شما به‌ خوبی کار نمی‌کند که نتیجه آن کاهش وزن خواهد بود.

اثر ویتامین ها بر چاقی صورت

شما می‌توانید ویتامین‌های گروه B را در بعضی از غذاها پیدا کنید. منابع خوب غذاهای غنی از ویتامین B عبارت هستند از:

  • لوبیا
  • عدس
  • شیر
  • تخم مرغ
  • گوشت بدون چربی
  • غلات کامل
  • سیب زمینی
  • موز

ویتامین B12 در هیچ محصول گیاهی یافت نمی‌شود، بنابراین دریافت این ویتامین برای فردی که رژیم گیاهخواری دارد، بسیار دشوار خواهد بود.

به‌طور کلی، اگر دنبال قرص چاقی صورت در داروخانه می‌گردید، قرصی را انتخاب کنید که حاوی این هشت ویتامین از گروه B باشد.

روش خانگی چاقی صورت

روش‌های خانگی و طب سنتی برای چاق کردن صورت

همان‌طور که می‌دانید برخی از افراد برای چاق شدن صورت تزریق ژل و بوتاکس انجام می‌دهند اما طبق توصیه ما، بهتر است ابتدا روش‌های خانگی زیر را استفاده کنید تا درگیر عوارض جانبی و مسائلی از این قبیل نشوید.

استفاده از خیار و گلاب

از خیار با توجه به خاصیت آبرسانی بالایی که دارد می‌توان به دو صورت موضعی و خوراکی استفاده کرد. در واقع با استفاده از این میوه، پوست صورت شما آبرسانی می‌شود و موجب پرتر جلوه‌ دادن صورت شما خواهد شد.

استفاده موضعی از ماسک خیار قطعا نتیجه بهتری نسبت به استفاده خوراکی خواهد داشت و در عرض دو هفته شاهد نتایج آن خواهید بود. شما می‌توانید این میوه را رنده کنید، سپس برای 20 دقیقه بگذارید روی صورتتان بماند.

استفاده از گلاب نیز توصیه می‌شود. به مدت سه هفته و هر بار 20 دقیقه اجازه دهید گلاب روی پوست صورتتان بماند.

استفاده از شیر خشک

شیر خشک به دلیل داشتن ماده‌های قوی و موثر تاثیر زیادی در حجیم شدن صورت دارد. شما می‌توانید شیر خشک را با شیر مخلوط کنید و ماسک را به صورت خود بزنید. روش‌های متنوعی برای استفاده از شیر خشک وجود دارد.

 
مطلب مرتبط
 
سرطان سینه | علل ابتلا، علائم، پیشگیری و درمان
 

برای این‌که از ماسک شیر خشک نتیجه بهتری کسب کنید، می‌توانید روغن‌ها و گیاهان دارویی را نیز به ترکیب خود اضافه کنید.

به عنوان مثال، روغن زیتون، شکر و شیر خشک را ترکیب کنید، سپس مخلوط را روی صورت تمیز خود قرار دهید. بعد از گذشت نیم ساعت، صورت خود را به آرامی بشویید و خشک کنید.

این ماسک علاوه بر چاق کردن صورت، به عنوان لایه‌بردار صورت نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای افرادی که به دنبال داروهای شیمیایی نیستند قطعا استفاده از این روش‌ها خوشایندتر است.

با سیب ‌زمینی شاهد چاق شدن صورت خود در یک هفته باشید

کسی نمی‌تواند منکر تاثیر مثبت سیب زمینی برای پوست شود. یکی از روش‌هایی که می‌توان برای چاق شدن صورت استفاده کرد بهره بردن از سیب زمینی است.

با سیب زمینی علاوه بر دستیابی به هدف اصلی خود یعنی چاقی صورت، چین و چروک‌های پوست را درمان کنید، سفیدی موها را از بین ببرید و پوست خود را نیز آبرسانی کنید.

شما می‌توانید به دو روش از سیب زمینی استفاده کنید، روش اول این‌که هر روز دو لیوان آب سیب زمینی بخورید. در روش دوم می‌توانید از آب سیب زمینی به عنوان ماسک استفاده کنید و آن را روی صورت خود به شکل دورانی ماساژ دهید.

سیب زمینی و چاقی صورت

در حقیقت آب سیب زمینی چون غنی از ویتامین C و آنتی‌اکسیدن است، به ترتیب سبب آبرسانی پوست و چاق شدن صورت می‌شود و از بروز عفونت‌های پوستی جلوگیری می‌کند.

استفاده از گیاه شنبلیله

با شنبلیله در عرض یک هفته می‌توانید صورت خود را چاق‌تر کنید. از آن‌جایی که این گیاه سرشار از ویتامین و آنتی‌اکسیدان است، پوستی سالم برایتان به ارمغان خواهد آورد.

شما می‌توانید صورت خود را با روغن این گیاه 1 یا 2 بار در روز ماساژ دهید یا این که پودر شنبلیله را با آب مخلوط کنید و از خمیر آن استفاده کنید.

اجازه دهید مخلوط 10 دقیقه روی پوستتان بماند و بعد از گذشت این مدت، با آب صورت خود را بشویید. می‌توانید روزانه از این ترکیب استفاده کنید.

ماسک گل رس

ماسک چاق کننده صورت

این ماسک را می‌توان از قدیمی‌ترینراه حل‌های چاق کردن صورت دانست، چراکه از زمان‌های قدیم مردم هند، مصر و چین از آن برای زیبایی و جوان‌تر شدن پوستشان استفاده می‌کردند.

در ایران هم از فواید گل رس برای پوست و مو خیلی صحبت می‌شود و حتی تعدادی از نسخه‌های موجود جنبه درمانی نیز دارد.

این ماسک ترکیبی از خاک الک شده، با گلاب طبیعی است، سپس باید آن را روی پوست صورت مالید. افرادی که پوست حساس دارند با مالیدن این ماسک به روی صورت خود، شل شدگی‌های پوست ناشی از لاغری را پر می‌کنند و در نتیجه صورت توپر به نظر می‌رسد.

برای درست کردن این ماسک یک قاشق غذاخوری گل رس را با یک قاشق مرباخوری گلاب مخلوط کنید. برای این که گل به‌طور کامل نرم شود به آن گلاب اضافه کنید تا در نهایت بتوان از آن به عنوان یک ماسک روی صورت استفاده کرد.

وقتی آن را روی صورت گذاشتید اجازه دهید 15 دقیقه بماند سپس صورت خود را با آب خنک بشویید و در طول آن روز دیگر از آب گرم برای شستن پوست صورت خود استفاده نکنید.

سالم بمانید

بدون تردید این موضوع که بخواهید صورت لاغر یا چاقی داشته باشید کاملا به خودتان بستگی دارد اما برای دستیابی به هر کدام از این دو مورد سعی کنید اولویت اول خود را تنها سلامتتان قرار دهید.

برای این‌که بهترین نتیجه را دریافت کنید و در کنار آن سلامت خود را نیز به خطر نیندازید می‌توانید از متخصص‌های تغذیه آنلاین سایت پذیرش 24کمک بگیرید.

شاید بگویید من وقت کافی برای رفتن به پزشک ندارم یا نمی‌دانم به کدام متخصص تغذیه اعتماد کنم. متخصصان تغذیه و رژیم غذایی پذیرش 24 در بخش رژیم سلامتی این سامانه می‌توانند در هر ساعت از شبانه‌روز با شما ارتباط داشته باشد و برای چاق کردن صورت یا مسائل مشابه، شما را راهنمایی کنند.

شما از این طریق با برترین پزشکان متخصص تغذیه از نقاط مختلف ایران ارتباط برقرار می‌کنید و در نهایت با یک رژیم غذایی مناسب صورتی بشاش‌تر خواهید داشت.

منبع: تله تایپ


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط سعید آریا 100/11/5:: 2:2 عصر     |     () نظر

واقعیت این است که بهترین روش کاشت مو برای همه افراد یکسان نیست. در واقع بهترین روش کاشت مو بر اساس شرایط حال حاضر موهای هر فرد تعیین می‌شود. بنابراین بهترین روش کاشت مو روشی است که بیشترین سازگاری را با نیازها و شرایط شما داشته باشد. به طور مثال اگر بیماری خاصی داشته باشید ممکن است برخی روش‌ها برای شما مناسب نباشد.

پیشنهاد ما این است که به جای واژه «بهترین» از واژه «مناسب‌ترین» استفاده کنیم. مناسب‌ترین روش کاشت مو روشی است که بهترین نتایج را برای شما به ارمغان بیاورد و کمترین میزان استرس را به شما وارد کند. در ادامه با معرفی روش‌های مختلف احتمالا می‌توانید روش مناسب خود را انتخاب کنید. با ما همراه باشید.

معرفی روش‌های کاشت مو

روش‌های مختلفی برای کاشت طبیعی مو وجود دارد. به طور کلی این روش‌ها به دو دسته همراه با عمل جراحی و بدون نیاز به عمل جراحی تقسیم می‌شوند. در ادامه درباره هر یک از آنها بیشتر صحبت می‌کنیم:

کاشت مو بدون جراحی

روش کاشت موی نواری یا FUT (کاشت مو با عمل جراحی)

این روش یکی از قدیمی‌ترین و پراستفاده‌ترین روش‌های کاشت مو است. در این روش پس از آنکه فرد را بیهوش یا بی‌حس می‌کنند، نواری از پوست پشت سر او (که به آن بانک مو هم گفته می‌شود) برمی‌دارند و  برای شست و شو و جداکردن گرافت­ها (قطعه­ای از بافت حاوی فولیکول­های مو برای کاشت) به یک اتاق خاص دیگر برده می‌شود. لازم به ذکر است که برش نواری پوست در این روش عملی تهاجمی است و با خونریزی همراه است. در ادامه این گرافت‌ها به قسمت‌های دریافت‌کننده (قسمت‌هایی بدون موی سر) با کمک میکروسکوپ پیوند داده می‌شود.

مزایا و برتری‌های روش FUT

در این روش کاشت مو نتایج کاملا طبیعی به دست می‌آید. همچنین کاشت مو با روش FUT مقرون به صرفه است. فرآیند عمل در این روش بسیار سریع است و در نتیجه بیمار و پزشک با خستگی کمتری مواجه خواهند بود.

FUT در مجموع مزایای زیر را دارد:

  • نتیجه عمل به این روش کاملا طبیعی است.
  • موهای کاشته شده امکان رشد دارند.
  • نسبت به سایر روش­‌ها بازده بیشتری دارد.
  • مقرون به صرفه‌­تر است.

معایب و محدودیت‌های روش FUT

با توجه به اینکه کاشت مو با این روش با کمک جراحی صورت می‌گیرد، امکان بروز عفونت برای بیمار وجود دارد. همچنین آثار زخم باقی مانده در قسمت برش خورده پوست (که به صورت نواری ایجاد می‌شود) نیاز به دوره نقاهت بیشتری نسبت به سایر روش‌ها دارد. علاوه بر آن احتمال کشیدگی پوست در قسمت گردن نیز وجود دارد.

میکرونیدلینگ ابرو چیست و چه کاربردهایی دارد؟
مطالعه مقاله مرتبط
 

به طور کلی معایب کاشت مو به روش FUT را می‌توان موارد زیر دانست:

  • برش‌­های انجام شده در پشت سر باعث به ­وجود آمدن زخم در پشت سر می‌­شوند.
  • تا چند ماه بعد از عمل، موهای سر دچار ریزش می­‌شوند.
  • در صورت عدم مراقبت در طول جراحی و پس از آن، پوست سر دچار التهاب و عفونت خواهد شد.
  • دوره نقاهت کاشت مو به روش FUT طولانی است.

کاشت مو به روش FIT (کاشت مو بدون عمل جراحی)

کاشت مو با انتقال واحد‌های فولیکولی (FUE) بدون عمل جراحی انجام می‌شود و در ایران آن‌ را با نام FIT می‌شناسیم. این روش زیرشاخه‌هایی دارد که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم:

  • روش FUE

با گذشت زمان و پیشرفت علم در عرصه کاشت مو، تکنولوژی کاشت مو روش FUE یا استخراج واحد فولیکولار روی کار آمد. در این روش مدرن بخشی از بانک موی فرد تراشیده می‌شود. سپس رشته های مو به صورت برش‌های دایره‌ای جداگانه بریده شده و به قسمت دریافت کننده پیوند داده می‌شود.

  • FIT

در این روش مثل FUE، فولیکول مو به صورت جداگانه از بانک مو استخراج و در قسمت دریافت کننده، پیوند داده می­شود.

  • Micro FIT

در روش Micro-FIT، جراح از ابزارهای بسیار ظریف و پیچیده­تری برای برداشت مو استفاده می­کند و ظاهر بهتر و عوارض کمتری نسبت به روش FIT دارد.

مزایا و برتری‌های روش FIT

برداشت دانه‌ای فولیکول مو این امکان را فراهم‌ می‌کند تا برای موهای اهداکننده علاوه بر ناحیه دائمی که در قسمت پشت سر قرار دارد بتوان از ریش هم استفاده کرد. این روش درد بسیار کمی پس از جراحی خواهد داشت. زخم‌های جراحی پس از کاشت مو با روش FIT بسیار کوچک‌ بوده و به ندرت دیده‌می‌شوند و تنها چند روز طول‌می‌کشد تا بهبود یابند. همچنین در این روش برداشت مو از نواحی اهداکننده‌ی متراکم سر انجام شده و توزیع و کاشت آنها در قسمت‌های بی‌موی سر صورت می‌گیرد تا طاسی به حداقل‌ برسد.

در نهایت مزایای کاشت مو به روش FIT شامل موارد زیر است:

  • این روش بدون نیازی به بی­‌هوشی کامل ندارد و فقط از بی‌­حسی موضعی استفاده می­‌شود.
  • دوره نقاهت آن بسیار کوتاه است و زخم و جای بخیه باقی نمی‌­گذارد.
  • ظاهر موها کاملا طبیعی است.
  • پس از کاشت امکان رویش و رشد مجدد موها امکان‌­پذیر است.
  • حداکثر استفاده از گرافت­‌های مو در این روش صورت می‌­گیرد.

معایب و محدودیت‌های روش FIT

این روش کاشت مو محدود به تعداد گرافت‌هایی است که می‌توان آنها را در ظرف مدت یک روز برداشت و کاشت. بنابراین در برخی از موارد ممکن ‌است یک جلسه دو روزه با گرافت بسیار زیاد برنامه‌ریزی شود که زمان کاشت مو را کمی طولانی می‌کند.

بنابراین معایب روش FIT شامل موارد زیر است:

  • زمان جراحی به روش FIT طولانی است و باعث خستگی بیمار می­‌شود.
  • اگر موهای سر خیلی کوتاه باشد، در محل کاشت مو جای زخم دیده می­‌شود.
  • ممکن است به مدت چند روز محل کاشت مو، دردناک و متورم شود.
  • امکان خون‌ریزی شدید، عفونت و واکنش آلرژیک نسبت به مواد بی­‌حسی موضعی وجود دارد.

کاشت مو به روش SUT (روش غیر جراحی کاشت مو)

در این روش کاشت مو به صورت خودکار توسط دستگاه‌های مخصوص کاشت مو انجام می‌شود و پزشک بر روی فرآیند کاشت مو نظارت می‌کند. بنابراین در روش(SUT) دیگر نیازی به تیغ جراحی و بیهوشی نیست و جای زخم‌ها دیگر باقی نمی‌مانند. همچنین این روش هیچ گونه عوارضی ندارد.

کاشت مو به روش SUT با استفاده از دستگاه‌های تمام اتوماتیک زیر نظر متخصصین مجرب، برداشت و پیوند مو را تا 14000 هزار تار موی واقعی انجام می‌شود که این میزان 3 برابر بیشتر از روش‌های قدیمی است.

مزایا و معایب روش SUT

همانطور که گفته شد در این روش هیچ گونه عمل جراحی انجام نمی شود و در نتیجه درد کاشت مو و خونریزی وجود نخواهد داشت و مشکلاتی مانند به جا ماندن جای زخم‌ها یا موارد اینچنینی وجود نخواهد داشت.

به علاوه با استفاده از این روش می توان به تراکمی بیش از سه برابر روش های رایج مثل کاشت مو به روش‌هایFIT  و FUT  دست یافت. همچنین با استفاده از روش SUT، در کمترین جلسات ممکن فرد به نتیجه دلخواه خود می‌رسد و خط رویش طبیعی خواهد داشت.

اگر بخواهیم توضیحات بالا را جمع‌بندی کنیم باید بگوییم مزایای روش SUT موارد زیر است:

  • این عمل بدون جراحی، خو‌نریزی و درد انجام می­‌شود.
  • به دلیل استفاده از دستگاه‌­های پیشرفته، برداشت فولیکول با دقت بسیار بیشتری نسبت به سایر روش‌­ها انجام می­‌شود.
  • هیچ‌­گونه زخمی در پوست سر ایجاد نمی­‌کند.
  • به فولیکول­‌های برداشت شده هیچ آسیبی نمی‌­رسد.

در مجموع می‌توان گفت که کاشت مو با استفاده از این روش بسیار دقیق و تمیز انجام می‌شود.  میزان هدر رفتن فولیکول های مو کمتر از 1% است. همچنین می‌توان گفت که این روش معایب جدی برای مراجعه کنندگان به همراه ندارد.

کاشت مو به روش ترکیبی

گاهی اوقات به دلیل حجم بیشتر طاسی و کم مویی از روش‌ ترکیبی برای کاشت مو استفاده می‌شود. این روش درواقع ترکیب FIT و  FUTبا هم است. یعنی هم به صورت تک تک و هم به صورت نواری لایه‌ای از پشت سر برداشته شده و پیوند می‌شود. با استفاده از این روش می توان حدود 13000 گرافت را از بانک مو برداشت کرد.

آیا با عوارض لیفت شقیقه آشنا هستید؟
مطالعه مقاله مرتبط
 

مزایا و معایب روش ترکیبی

اگر کاشت موی ترکیبی به دست پزشک متخصص انجام شود هیچگونه عوارض خاصی را برای شما به همراه نخواهد داشت. اما در این روش ممکن است عوارض جانبی مانند خونریزی ناحیه‌ای که از آن نوار برداشته شده ، خارش ، درد و ورم وجود داشته باشد.

در نتیجه روش ترکیبی مزایای زیر را دارد:

  • مطمئن‌ترین و ارزان­‌ترین روش برای کاشت موی جلوی سر است.
  • کاشت مو به این روش زمان زیادی طول نمی­‌کشد.

کاشت مو به روش BHT (برداشت از بدن)

در این روش که به کاشت مو بدون بانک مو معروف است به جای استفاده از موی سر، از باقی نواحی بدن مانند سینه و کمر و ران برای کاشت مو استفاده می‌شود. این روش هم مزایا و معایب خاص خود را دارد. مزیت این روش این است که امکان کاشت مو را برای افرادی که محدودیت های بانک موی پشت سر داشته ولی موهای بدن آن ویژگی های لازم برای کاشته شدن در سر را دارند، فراهم کرده است.

با این حال باید توجه کنید که در این روش ممکن است ماندگاری در کاشت مو کم باشد و به همین دلیل پزشکان آن را کمتر توصیه می‌کنند. همچنین استخراج فلوکول موی بدن با استفاده از روش BHT سخت‌تر است. چراکه حالت موهای بدن نسبت به موی سر متفاوت است.

مقایسه روش‌های کاشت مو

حال که روش‌های مختلف کاشت مو را شناختیم، وقت آن رسیده که این تکنیک‌ها را کنار هم بگذاریم و با مقایسه‌ آن‌ها بتوانیم تصمیمات بهتری بگیریم. در ادامه با مشاهده جدول زیر می‌توانید روش‌های مختلف را با یکدیگر مقایسه کنید:

 

نام روش مدت زمان کاشت دوران نقاهت عوارض روش مزایا معایب
FIT جلسات دو روزه یا بیشتر  یک تا دو هفته ای زخم‌های میلیمتری درد بسیار کم پس از جراحی زمان کاشت موی طولانی
FUT سریع و در یک جلسه حداقل دو تا سه هفته زخم‌های بزرگ مقرون به صرفه امکان بروز عفونت و نقاهت طولانی
SUT سریع و در یک جلسه ندارد ندارد سه برابر تار موی بیشتر نسبت به سایر روش‌ها این روش معایب جدی به همراه ندارد
BHT چندین جلسه کاشت یک تا سه ماه اسکار، ورم و غیره مناسب برای کسانی که بانک موی سر محدودی دارند ماندگاری کمتر

 

بهترین روش کاشت مو در ایران

با توجه به توضیحاتی که در این مقاله داده شد، به نظر می‌رسد که روش SUT به دلیل آنکه بدون عمل جراحی، خون‌ریزی و عوارض خاصی انجام می‌شود، یکی از مناسب‌ترین راه‌های پیش روی افراد برای کاشت مو است. در این روش می‌توان تا سه برابر روش‌های سنتی تار مو ایجاد کرد و علاوه بر همه این موارد، دوران نقاهتی وجود نخواهد داشت. یعنی افراد بدون نیاز به استراحت مطلق می‌توانند از فردای کاشت مو روال عادی زندگی خود را داشته باشند. با این حال همانطور که توضیح داده شد، مناسب‌ترین روش برای کاشت مو با توجه به شرایط شما فعلی بانک موی شما مشخص می‌شود. همچنین این روش یکی از بهترین تکنیک‌های کاشت مو با تراکم بالا به حساب می‌آید.

بهترین روش کاشت مو برای خانم‌ها کدام است؟

زنان انتظارات متفاوتی از پیوند مو نسبت به مردان دارند. در مردان کاهش وسعت بخش کم پشت سر برای اکثر آن‌ها رضایت‌بخش است، در صورتی که زنان انتظار دارند مشکل آن‌ها به صورت کامل برطرف شود.

خانم‌هایی که موی ناحیه جلو، بالا و فرق سر آن‌ها کم پشت شده است، باید ناحیه مناسبی را به کمک متخصص برای کاشت مو انتخاب کنند. چراکه افزایش تراکم مو در همه بخش‌های پوست سر، بهترین انتخاب برای کسب نتیجه مناسب نیست. بانوانی که دچار ریزش موی گسترده هستند باید برای بازگرداندن خط رویش مو یا ناحیه‌ای که فرق سر خود را از آن‌جا باز می‌کنند، تمرکز کنند.

به طور کلی رایج ترین روش برای خانم‌ها برداشت یک نوار باریک از پشت سر هست که پس از برش و تقسیم پیاز مو، به نواحی مورد نظر انتقال پیدا کرده و سپس رشد می‌کند. روش نوار از پشت سر را میتوان جزو بهترین روش کاشت مو برای بانوان دانست.

هزینه روش‌های کاشت مو چه قدر است؟

هزینه کاشت مو برای هر یک از روش‌های مختلف متفاوت است. اما به طور کلی می‌توان گفت که این مبلغ بین 8 تا 10 میلیون تومان خواهد بود. در برخی از کلینیک‌ها مثل کلینیک صدف، امکان پرداخت اقساط این مبلغ هم وجود دارد. معمولا شرایط پرداخت اقساط به این صورت است که شما باید در ابتدا مقداری (حدود 50%) از هزینه کاشت مو را پرداخت کنید.

در ایران بیمه‌های مختلف با توجه به اینکه کاشت مو جزو خدمات زیبایی به حساب می‌آید، هزینه‌های مربوط به آن را برعهده نمی‌گیرند. مگر آنکه بیمه تکمیلی خاص با بند مربوط به عمل‌های زیبایی داشته باشید.

چرا کلینیک صدف برای کاشت مو انتخابی مناسب است؟

کلینیک صدف با داشتن مجوز رسمی از وزارت بهداشت جزو بهترین و مطمئن ترین و مجهزترین کلینیک های  منتخب تهران است. در این مجموعه فرآیند کاشت مو در اتاق‌های کاملا VIP و مجهز انجام می‌شود. یعنی عمل کاشت مو در یک اتاق منحصر به فرد برای هر مراجعه کننده انجام می‌شود و همزمان چند عمل در جریان نیست. کلینیک صدف کاشت مو را با رعایت کامل اصول بهداشتی و استفاده از تجهیزات روز دنیا (دستگاه‌ها و روش نوین آمریکایی) انجام می‌دهد. هزینه‌‌ی کاشت مو در این کلینیک بسیار مقرون به صرفه و حتی در بسیاری موارد به صورت قسط بندی و شرایطی نیز امکان پذیر است.

معرفی تمام روش های رفع افتادگی پلک بدون عمل جراحی
مطالعه مقاله مرتبط
 

این مجموعه با سابقه و تخصص 15ساله در زمینه ی کاشت با موفق شده تا رضایت 98% مراجعین خود را جلب کند. کلینیک صدف در طی 4 سال گذشته حدود 2 هزار عمل موفق داشته. همچنین کاشت مو در این مجموعه با ضمانتنامه بیمه ایران انجام می‌شود تا در صورت عدم رضایت بخشی از هزینه کاشت مو به شما بازپرداخت شود.

نکته قابل توجه دیگر این است که کلینیک صدف پاسخگویی 24 ساعت و مشاوره آنلاین و مشاوره تلفنی (هم قبل از عمل و بعد از عمل) دارد و مراجعه‌کنندگان تا یک سال پس از انجام عمل پشتیبانی رایگان خواهند داشت.

کلینیک صدف آماده ارائه خدمات با استفاده از بهترین روش‌های کاشت مو در ایران است. همین حالا با کارشناسان این مجموعه برای کسب اطلاعات بیشتر تماس بگیرید.

سوالات متداول

انواع روش‌های کاشت مو کدام است؟

به طور کلی کاشت مو با عمل جراحی و بدون عمل جراحی امکان پذیر است. روش FUT که یکی از قدیمی‌ترین شیوه‌ها به شمار می‌رود به وسیله عمل جراحی پیاده‌سازی می‌شود. این روش مقرون به صرفه و نسبتا سریع‌ است اما احتمال بروز عوارض جانبی و عفونت را به همراه دارد و دوران نقاهت نسبتا بلندی دارد. کاشت مو بدون عمل جراحی نیز ممکن است که به آن روش FIT می‌گویند. این روش به زیرشاخه‌های مختلفی تقسیم می‌شود. اما بهترین روش کاشت مو بدون جراحی SUT است. این روش با کمک دستگاه‌های مخصوص، در سریع‌ترین زمان ممکن و بدون هیچگونه خونریزی انجام می‌شود و دوران نقاهت ندارد.

بهترین روش کاشت مو کدام است؟

به طور کلی بهترین روش کاشت مو، روشی است که با توجه به شرایط شما مناسب‌ترین نتیجه را برای شما به همراه داشته باشد. بنابراین لازم است برای تعیین مناسب‌ترین روش کاشت مو با پزشک متخصص مشورت کنید. اما با این وجود در مجموع می‌توان گفت که روش SUT با توجه به اینکه نیاز به عمل جراحی ندارد و در عین حال بیش از سه برابر بازدهی بیشتری نسبت به روش‌های سنتی دارد، یکی از بهترین راه‌های کاشت مو به حساب می‌آید. SUT نیاز به دوران نقاهت کاشت مو ندارد و افراد از فردای کاشت مو می‌توانند روال عادی زندگی خود را ادامه دهند.

بهترین مرکز کاشت مو کجاست؟

بسته به شهر و محل زندگی شما، کلینیک‌های متخصص بسیار خوبی را می‌توانید با کمی تحقیق و پرس و جو پیدا کنید. اما اگر در شهر تهران هستید، یکی از باسابقه‌ترین و بهترین مراکز کاشت مو، کلینیک صدف است. کلینیک صدف بیش از 10 سال سابقه فعالیت دارد و میزان رضایت مشتری‌های این مجموعه بیش از 98% است. این مجموعه با استفاده از کادر مجربی که بالای 15 سال سابقه دارد تا به امروز به بیش از 40 هزار نفر خدمت‌رسانی کرده است.

فرآیند کاشت مو در کلینیک صدف با استفاده از اتاق‌های کاملا VIP و مجهز انجام می‌شود و تمامی اصول بهداشتی در هنگام کاشت مو رعایت می‌شود.

هزینه کاشت موی سر چه قدر است؟

بسته به اینکه از چه روشی برای کاشت مو استفاده می‌شود، هزینه آن متفاوت خواهد بود. در ایران هزینه کاشت مو بین بین 8 تا 10 میلیون است. متاسفانه کاشت مو به دلیل آنکه جزو خدمات زیبایی به حساب می‌آید تحت پوشش بیمه نیست. با این وجود در کلینیک صدف امکان پرداخت این مبلغ به صورت اقساط نیز وجود دارد. در سال­های اخیر به دلیل امکانات مناسب کلینیک­های کاشت مو و وجود پزشکان و تیم­های حرفه­ای کاشت مو، بسیاری از متقاضیان خارجی هم برای کاشت مو به کشورمان می­آیند. داروهای بعد از کاشت مو نیز برای تقویت مو به این هزینه‌ها اضافه می‌شوند.

عوارض کاشت مو بعد از عمل چیست؟

روش‌های مختلف کاشت مو ممکن است عوارض متفاوتی را به دنبال داشته باشند. به طور مثال روش‌های FIT و FUT  علاوه بر آنکه در زمان کاشت مو کمی خون‌ریزی دارند، ممکن است گاهی دوران نقاهتشان کمی طولانی باشد. به علاوه، عفونت و ورم صورت و زیر چشم­ها می­تواند از دیگر عوارض کاشت مو با استفاده از این روش­ها باشد. اگر کاشت مو با استفاده از این روش به دست افراد غیرمتخصص انجام شود گاهی عوارض جانبی دیگری مانند نکروز پوست (دلمه­های سیاه رنگ بزرگی روی پوست) را نیز به دنبال دارد.

در این میان روش SUT بدون نیاز به عمل جراحی و توسط دستگا‌ه‌های مخصوص، در کمترین زمان ممکن انجام شده و عوارض جانبی خاصی را برای فرد مراجعه‌کننده به همراه ندارد.

منبع: کاشت مو


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط سعید آریا 100/11/4:: 4:13 عصر     |     () نظر

 

چای لاغری در بدن چگونه عمل میکند؟

انواع چایی ها ؛ حاوی کافئین و پلی‌فنول‌ها مانند چای سبز، سیاه یا قهوه، جزو نوشیدنی‌های‌ مدری محسوب میشوند که دفع آب ازبدن را افزایش می دهند.

 

وقتی که آب بدن بیش از اندازه دفع می شود، املاحی مانند کلسیم، منیزیم و پتاسیم هم ازبدن دفع خواهند شد و تعادل آب و الکترولیت بدن به هم می خورد.

 

در ضمن ترکیب‌ های‌ کافئین‌دار میتوانند باعث کندی حرکات دستگاه گوارش شوند و ابتلا به یبوست را در پی داشته باشند. به‌همین دلیل از ترکیب‌های‌ ملین در تولید چای‌های‌ لاغری استفاده می کنند.

 

در چای لاغری چیست ؟

طبق معمول چای‌هایی که برای لاغری تولید و روانه بازار میشوند، دارای ترکیب‌هایی مانند چای سبز و مواد ملین هستند. یک متخصص طب سنتی بیان کرد:

 

ترکیبات دمنوش‌های‌ لاغری طبق معمول از گل‌های‌ مختلف گیاهانی مثل زیره، گل ختمی و … است که اینها رابه حالت دم‌کرده تبدیل می کنند و توصیه میشود فرد قبل از غذا مصرف کند که طبق معمول موجب کاهش مختصری در اشتها می شوند.

 

انواع دمنوش و چایی برای لاغری و کاهش وزن

چای سبز بهترین چای برای کاهش وزن

چای سبز بدلیل وجود مواد خاصی برای لاغری مفید است. در چای سبز مقدار زیادی ECGC وجود دارد. به گزارش گروه سلامت تالاب بر اساس یک پژوهش تحلیلی که با مطالعه 11 تحقیق در مجله بین المللی چاقی انجام شد نشان داد که ترکیبی از کافئین و ECGC موجود دراین چای به کاهش وزن و حفظ لاغری بشما کمک میکند.

 

چای سبز کافئین کمتری نسبت به چای سیاه دارد و هرروز نوشیدن ان هیچ تاثیری روی خواب شما ندارد.

 

خواص چای سیاه برای لاغری

چای سیاه هم خواص لاغری دارد . چای سیاه برای رفع خستگی استفاده میشود ولی خواص لاغری هم دارد. این چای را اغلب شما بعنوان یک محافظت کننده در برابر دیابت می‌شناسید.

 

وقتی محققان عصاره چای سیاه را روی حیوانات آزمایش کردند، دریافتند که چای سیاه به هنگام داشتن رژیم غذایی با چربی بالا می تواند به پیشگیری از افزایش وزن کمک کند که احتمالا به این دلیل است که جذب چربی را در طول هضم مسدود می کند.

 

البته این یک تحقیق اولیه است اما چای سیاه حاوی ترکیبات گیاهی به نام پلی فنلها یعنی تئافلاوین‌ها و تیروبیگان‌ها است که ممکن است مسئول مسدود کردن چربی‌ها باشند.

 

چای برای لاغری

 

 

چای لاغری نعناع برای رفع گرسنگی

وقتی شما دمنوش لاغری نعناع را بنوشید، بهتر است محکم بینی خودرا بالا بکشید. تحقیقات مقدماتی از دانشگاه ویلینگ نشان داده که کسانی که هردو ساعت یک بار اسانس نعناع را تنفس کردند به مدت 5 روز کالری و شکر کمتری مصرف کردند.

 

بنظر می رسد که یک روش مفید و جالب برای غلبه بر گرسنگی است. خوشبخانه بر خلاف شکلات های نعنایی، چای نعناع یک ماده‌ای است که حتی مقدار زیاد ان نیز بدون کالری است.

 

 

دمنوش های لاغری

 

چای ماچا همراه با ECGC فراوان برای لاغری

این چای از برگ های پودر شده چای سبز در آب گرم درست میشود. بنابر این شما کل چای را مصرف می کنید. بهمین دلیل شما ECGC بیشتری مصرف می کنید.

 

یک مطالعه در دانشگاه کلرادو این دو را مقایسه کرد و پی بردند که نوشیدن چای ماچا 137 برابر ECGC ماده بالابرنده متابولیسم را نسبت به چای سبز به بدن میرساند.

 

یک نکته: اگر شما چای ماچا را خیلی تلخ مزه می دانید، مقداری شیر در ان بریزید و با مقداری عسل شیرین کنید تا یک چای لاته ماچا خوشمزه داشته باشید.

 

دمنوش ساده برای لاغری

 

چای بابونه برای رفع اضطراب و لاغری

 

دلایل متعددی وجوددارد که کارشناسان خواب بشما بگویند که قبل از خواب چای بابونه مصرف کنید. یکی از ان دلایل، میتواند این باشد که بخاطر خاصیت تسکین دهنده بخشی از زمانی که مغز شما در حال کار است این چای مغز و بدن شما رابه حالت آماده به خواب ببرد.

 

دومین دلیل این که این گیاه بدون کافئین است، بنابر این شما را بیدار نگه نخواهد داشت.

 

سومین دلیل ان این است که دارای خواص دارویی است و دارای فلاونوئیدهایی است که آپی‌ژنین نامیده می شود که فعالیت سیستم عصبی شما را آرام میکند تا نگرانی شما را از بین ببرد. با توجه به این که یک خواب کامل شبانه داشتن وزن مناسب را تقویت می کند، این یک عادت خوب برای لاغر شدن است که باید به ان توجه کنید.

 

ما در این جا 10 نوع از بهترین چای‌های‌ لاغری رابا توجه به تحقیقات انجام شده بشما معرفی کردیم. در این جا از چای‌های‌ مدر و یا ملین که تنها با کاهش حجم آب بدن باعث کاهش سایز می شوند نام نبرده‌ایم چون این مواد باعث بروز عوارضی برای بدن می شوند که مدتی طول میکشد که بدن به وضع قبلی خود برگردد.

 

بعضی از این چای‌های‌ معرفی شده با کاهش اضطراب باعث کاهش هورمون کورتیزول که مسئول گرسنگی و پرخوری است، میشوند. برای آگاهی در مورد عوارض چای لاغری به لینک داده شده مراجع کنید.

 

چای سفید سلول های چربی را خرد می‌کند

 

این چای ممکن است طعم ملایمی داشته باشد اما مطمئنا وقتی که به چربی شما می رسد، اینگونه رفتار نمیکند. در مطالعه‌ای که در نشریه تغذیه و متابولیسم درسال 2009 منتشر شد، مشخص شد عصاره چای سفید برای کمک به تجزیه سلول های چربی و پیش گیری از انباشت بافت چربی مفید است. دلیل ان چیست؟ دانشمندان میگویند این چای محتوی آنتی اکسیدان بالایی است به ویژه ECGC.

 

 

چای ماته کمک به کاهش قند خون

این چای آمریکای جنوبی از برگها و شاخه‌های‌ نازک گیاهان ماته یربا به دست آمده است که دارای مواد تحریک کننده مانند کافئین؛ تئوفیلین و تئوبرومین است. دریک تحقیق بر روی حیواناتی که رژیم با چربی بالا داشتند، مشخص شد آنهایی که یربا ماته مصرف میکردند سطح قندخون پایین‌تری داشتند و وزن آن ها نیز به همان میزان کاهش داشت.

 

علاوه بر این در تحقیق انجام شده درسال 2015 در مجله BMC مکمل و جای گزین دکتری، مشخص شد که افرادی که چاق هستند در مقایسه با گروه شاهد که دارونما مصرف کرده بودند، در طی 12 هفته بیشتر وزن کمتر کرده بودند. یربا ماته یک جای گزین بدون تلخی برای قهوه درنظر گرفته می شود بنابر این ان را جای گزین قهوه فردا صبح خود کنید.

 

 

چای اولانگ برای کمک به متابولیسم چربی‌ ها

این برگها بطور جزئی اکسید شده‌اند «بعنوان مثال چای سیاه بطور کامل اکسید شده است»؛ طعم لطیف اما جسورانه‌ای به دمنوش می دهد. خوشبختانه آن ها همچنین طبق گزارشات تحقیقی از محققان چینی، به افزایش توانایی بدن برای سوختن چربی کمک میکنند.

 

هنگامیکه شرکت کنندگان چاق و دارای اضافه وزن برای 6 هفته چای ایلانگ مصرف کردند، حدود دو سوم انها بیش از یک کیلو گرم وزن و 12 درصد چربی شکم را از دست دادند. مزایای بیشتر: این افراد در انتهای تحقیق درصد کلسترول و تری گلیسرید سالمتری داشتند.

 

 

چای لاغری زنجبیل برای کاهش گرسنگی و افزایش سیری

 

زمانی که میخواهید با سرعت روحیه خودرا بالا ببرید، چای زنجبیل بخورید. خوردن رنده شده ریشه زنجبیل به خودی خود برای کاهش التهاب و فشار خون خوب است. دریک مطالعه کوچک در مجله متابولیسم نشان داد که افرادی که نوشیدنی زنجبیل رابا صبحانه نوشیدند، گرسنگی کمتر و سیری بیشتری را گزارش دادند.

 

انواع چای لاغری

چای رازیانه برای لاغری هنگام خواب

 

بعضی از غذاها هم چون رازیانه، سطوح ملاتونین را در بدن شما افزایش می دهند، هورمونی که کمک می کند بدن شما در طول شب سوخت و ساز را انجام دهد ودر تحقیق دانشگاه گرانادا گفته شده که ممکن است باعث پیشگیری از افزایش وزن شده و به کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های‌ قلبی در افراد سالم کمک کند.

 

حقیقت این است که شما ممکن است چای رازیانه رابه تنهایی دوست نداشته باشید، مخصوصا اگر طرفدار شیرین کننده نیستید. شما میتوانید انواع چای‌های‌ مخلوط با رازیانه مثل رازیانه و نعناع را استفاده کنید.

 


 

طرز تهیه سریع ترین چای لاغری

این نوشیدنی به سادگی در آشپزخانه شما با استفاده از چای سبز، لیمو، عسل و دارچین آماده می شود.

 

فواید مواد لیموناد چای سبز

 

 

1- چای سبز

چای سبز حاوی آنتی اکسیدان اپیگالوکتشین گالات «EGCG» بوده که در سوزاندن چربی وافزایش متابولیسم بدن بسیار تاثیر گذار است. نتایج یک مطالعه در مجله کالج آمریکایی نشان داده شده که این آنتی اکسیدان با افزایش اکسیداسیون چربی اثرات ضد چاقی فوق العاده در چای سبز به وجود می آورد.

 

مصرف نوشیدنی لیموناد چای سبز در میان تمرینات ورزشی می تواند سرعت چربی سوزی را در بدن افزایش داده و حساسیت به انسولین را التیام بخشد.

 

2- لیمو

ویتامین C لیمو به روند سوزاندن چربی در بدن کمک می کند و در میان مرکبات و میوه ها لیمو یکی از بهترین منابع این ویتامین محسوب می شود، ویتامین C موجود دراین نوشیدنی در زمان مصرف بین تمرینات ورزشی 30 درصد میزان چربی سوزی در بدن را افزایش می دهد.

 

مطالعه در مجله بیوشیمی بالینی و تغذیه منتشر شده که نشان داد که پلی فنول در لیمو بعنوان آنتی اکسیدان عمل کرده و به تحریک کبد در سوزاندن چربی کمک می کند که در نتیجه علاوه بر لاغری در افراد با کبد چرب نیز موثر است. لیمو سرشار از فیبر پکتین بوده که با احساس گرسنگی شما مقابله کرده وشما مدت طولانی تر حس سیری دارید در نتیج کمتر به سراغ خوردنی ها رفته و چاق نمیشوید.

 

3- عسل

عسل یک عنصر مهم و موثر در کاهش وزن است، عسل در مقایسه با قند به کندی موجب افزایش قندخون می شود که در نتیجه در کاهش اشتها ولاغری موثر است. درسال 2011 مطالعه ای نشان داد که عسل در مقایسه با ساکارز موجب کاهش وزن شده و از چاق شدن جلوگیری می کند.

 

4- دارچین

دارچین یکی از مواد موثر طبیعی در لاغری بوده و نقش کلیدی دراین نوشیدنی برای کاهش وزن ایفا می کند. دارچین به تنهایی نمی‌تواند در کاهش وزن موثر باشد بلکه خوردن موادغذایی کم کالری و ورزش یا تمرینات سخت درکنار استفاده از این گیاه طبیعی لازم است.

 

مطالعه ای در مجله جامعه بین المللی تغذیه ورزشی نشان داده که عصاره دارچین به التیام ساختار و فرم بدن و افزایش عضلات بدونزیاد شدن توده چربی کمک می کند.

 

دستورالعمل چای سبز لیموناد

اگر تصمیم دارید به سرعت وزنتان کاهش پیدا کند این نوشیدنی را در رژیم غذایی روزانه خود قرار دهید. برای افزایش چربی سوزی می توانید به این نوشیدنی فلفل قرمز نیز اضافه کنید. میزان مصرف این نوشیدنی روزانه یک یا 2 لیوان است.

 

مواد تشکیل دهنده :

 

2 فنجان آب
یک شماره چای کیسه ای سبز
2 تا 3 قاشق چای خوری عسل
یک شماره لیمو
یک سانتی متر چوب دارچین

 

روش آماده سازی:
1. 2 فنجان آب را دریک ظرف ریخته و ان را روی حرارت قرار دهید.

 

 

 

2. به آرامی پوست یک شماره لیمو شسته را رنده کرده کرده و ان رابه آب داغ اضافه کنید.

 

3. یک قطعه چوب دارچین یا مقداری پودر این ادویه رابه آب اضافه کنید.

 

 

 

4. درب ظرف را ببنید تا مواد باهم بجوشند.

 

 

 

5. ظرف را از روی حرارت برداشته و یک شماره چای سبز کیسه ای را در آب گرم قرار داده و اجازه دهید ان رابه مدت سه تا پنج دقیقه در ان بماند، سپس صبر کنید تا ترکیب خنک شود.

 

 

 

6. ترکیب بدست آمده را از صافی رد کرده ودر یک فنجان بریزید.

 

 

 

7.آب لیمو را در فنجان بریزید.

 

 

 

8.دو قاشق چای خوری عسل ارگانیک رابه نوشیدنی اضافه کرده و ان رابه آرامی هم بزنید تا حل شود.

 


 

 

9. لیموناد چای سبز را می توانید در یخچال قرار داده تا خنک شود یا بلافاصله چند تکه یخ رابه ان اضافه کرده و بنوشید.

 

همیشه روش های طبیعی برای لاغری با عوارض کمتر و ساده تر میباشد. (سعی کنید با روش های طبیعی بدنبال لاغری باشید)

 

امیدواریم این مطلب مورد پسند واقع شده باشد. از دیگر انواع چای و دمنوش لاغری را می توانید در پایین همین جا دیدن نمایید.

منبع: چای لاغری


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط سعید آریا 100/11/4:: 3:51 عصر     |     () نظر

متن انگیزه دهنده آرامش بخش

امروز

فکر کن تازه به دنیا آمدی…

مهربان باش

شاید فردایی نباشد…

شاید فردایی باشد

اما

عزیزی نباشد…


جملات آرامش زندگی

چرا دلت گرفته؟
او هم آدم است!
اگر دوستت دارم ها?ت را نشن?ده گرفت، غصه نخور
اگر رفت، گر?ه نکن…
?ک روز چشمان ?ک نفر عاشقش می کند
?ک روز معنا? کم محل? را می فهمد
?ک روز شکستن را درک می کند…
آن روز می فهمد آه ها?? که کش?د? از ته قلبت بوده
می فهمد شکستن ?ک آدم
تاوان سنگ?ن? دارد


من قدرت حدس زدن احساسات را ندارم

اگر از من دلخوری

با من حرف بزن !

دوستی‌ها

با نگفتن‌ها به پایان می‌رسد.


نمی‌دانم تو را به خورشید تشبیه کنم یا دریا
فقط می دانم همیشه باید
مثل خورشید بر خانه بتابی تا به تو گرم شود و همیشه باید مثل دریا زلال باشی
تا خانه با وجودت آرامش بگیرد


جملات و متن برای آرامش ذهن و فکر

هرگز فورا بدبختی کسی را باور نکنید.

بپرسید که می‌تواند بخوابد یا نه؟

اگر جواب مثبت باشد، همه چیز روبه‌راه است،

همین کافی است.


جملات آرامش زندگی

اگر از چیزهایی که در زندگی اهمیت دارند نگهداری کنیم،

اگر با کسانی که دوستشان داریم درست و مطابق با ایمانمان رفتار کنیم،

زندگی‌مان از لرزش دردناک کارهای نا تمام، مصیبت نمی‌بیند.


چه زیباست
زندگی کردن با امید …
نه امید بخود؛
که غرور است !
نه امید به دیگران؛
که تباهی است !
بلکه امید به خدا؛
که خوشبختی و آرامش است


It isn’t enough to talk about peace. One must believe in it. And it isn’t enough to believe in it. One must work at it

این کافی نیست که تنها درباره آرامش صحبت کنیم
بلکه باید به آن اعتقاد داشته باشیم
و تنها اعتقاد به آن کافی نیست بلکه باید آن را تمرین کنیم


مشکلات

مانند ماشین لباسشویی هستند،

پیچ وتاب می‌دهند، می‌چرخانند

و ما را به اطراف می‌کوبند.

اما در نهایت، تمیزتر، درخشان‌تر و

بهتر از قبل خارج می‌شویم.


زندگی شبیه فصل‌ است

هیچ فصلی همیشگی نیست

در زندگی نیز روزهایی برای

کاشت، داشت، استراحت

و تجدید حیات وجود دارد

زمستان تا ابد طول نمی‌کشد

اگر امروز مشکلاتی دارید

بدانید که بهار هم در پیش است.


جملات آرامش زندگی

اگر جای دانه هایت را کـه روزی

کاشته ای فراموش کردی

باران روزی بـه تو خواهد گفت کجا

کاشته ای …

“پس نیکی را به کار،

بالای هر زمینی…

و زیر هر آسمانی….

برای هر شخصی… “

تو نمی‌دانی کی و کجا ان را

خواهی یافت!!

کـه کار نیک هر جا کـه کاشته شود

بـه بار مینشیند …

اثر زیبا باقی میماند،

حتی اگر روزی صاحب اثر دیگر

حضور نداشته باشد.


هنگام خواب نگران نباش

آسودہ باش وآرام زیرلب بگو

خدایاتاوقتے ?ہ تورادارم

آرامم وباخیال آسودہ می خوابم

هم چون ?ود?ے

?ہ خیالش آسودہ ست

ومیداند مادرش

بیدار اسـت و مراقب او


جملات آرامش زندگی

مهربان باش
و بـه هرکس می رسی لبخند بزن.
تونمیدانی بـه آدمها چه میگذرد.
شاید لبخندت برایشان مانند گنجی ارزشمند باشد
وآنهابسیار بـه ان لبخند محتاج باشند.


زندگی شبیه فصل‌ اسـت

هیچ فصلی همیشگی نیست

در زندگی نیز روزهایی برای

کاشت، داشت، استراحت

و تجدید حیات وجوددارد

زمستان تا ابد طول نمیکشد

اگر امروز مشکلاتی دارید

بدانید کـه بهار هم در پیش اسـت.


هیچ کس واقعا اهمیتی بـه بدبخت بودنت نمیده

پس بهترین کار اینه کـه شاد باشی.


خوشبختی از ان کسی اسـت

که در فضای شکرگزاری زندگی کند

چه دنیا بـه کامش باشد و چه نباشد

چه ان زمان که می دود و نمیرسد

و چه ان زمان که گامی برنداشته،خودرا در مقصد می بیند

چرا که خوشبختی

چیزی جز آرامش نیست

و هر کس که این موهبت الهی را دارد

خوشبخت اسـت


امروز همه ی نیاز من این اسـت

کـه تو را بـه نام بخوانم ….

و مشتاق حرف حرفِ نام تو باشم

مثل کودکی کـه مشتاق تکه‌ای حلواست!

نزار قبانی


ماهیان از تلاطم دریا

بـه خدا شکایت کردند

و چون دریا آرام شد

خودرا اسیر صیاد دیدند…

تلاطم زندگی حکمت خداست

از خدا دل آرام بخواهیم

نه دریای آرام

منبع: آرامش زندگی


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط سعید آریا 100/11/1:: 1:50 عصر     |     () نظر

گلچین شاد ریمیکس ایرانی و خارجی

در این بخش گاه موزیک گلچینی از ریمیکس های شاد ایرانی و خارجی از دیجی های معروف ایرانی را با کیفیت 320 و پخش آنلاین آماده کرده ایم که می توانید برای جشن، پارتی و باشگاه هم استفاده کنید.

 

دانلود آهنگ های ریمیکس شاد کیفیت 320 با پخش آنلاین

 

دانلود ریمیکس RJ Countdown شاد 320 پخش آنلاین

دانلود

 

دانلود ریمیکس های Playout با پخش آنلاین 320

دانلود

 

دانلود ریمیکس خارجی هالووین با پخش آنلاین 2021

دانلود

 

ریمیکس پلی اوت 2021

دانلود

 

دانلود ریمیکس شاد شب یلدا 1400

دانلود

 

دانلود ریمیکس تک نایت Tek Nights 2021

دانلود

 

دانلود مجموعه طولانی ریمیکس های شاد ایرانی دی جی پارتی Mp3 320

تهی • خدایا مرسی → ساسی • استاد → شهاب تیام • بی حاشیه → مسعود صادقلو • نزدیکی به من → مجید اصلاحی • نفس → روزبه نعمت اللهی • نفس نفس (DJ Mamsi Remix) → محسن یگانه • وابستگی → فقط با تو (Remix) → پازل باند • دلداده (Dj Vicolo Remix) → سینا شعبانخانی • خوب یا بد → ساسی • همه بدا → ارسلان • فقط برقص (DeeJay AL Remix) → تی ام بکس • لباس مشکی → محسن چاوشی • زندان → معین زد • همدست → فریبرز مشتاقی • زیباترین → امید حاجیلی • دلبر → امیرحسین افتخاری • مرد مجنون → امیر عباس گلاب • سادس → امین مرعشی • سر فرصت

دانلود

 

دانلود ریمیکس های خارجی شاد مهمونی و پارتی دی جی Mp3 320

مسیح و آرش ای پی ? تو که نیستی پیشم (Hosein Aerial Mashup) → سعد لامجارید ? سالینا سالینا (Hosein Aerial Mashup) → بهنام بانی ? عاشقم کرده (Hosein Aerial Mashup) → سیروان و زانیار ? آره (Hosein Aerial Mashup) → آکسنت ? کاملیا (Fizo Faouez Remix) → دیوید گوئتا ? لاو دونت (DJ ????? & DJ Alex?Rio Hand Ma) → محمد علیزاده ? یه آدم دیگه ای (Hosein Aerial Mashup) → امره کایا ? یاپبز (BeaTTech Remix) (Extended Edit) → آلن موکویچ ? تی سی تا → جی آی ام ? اوری بادی (Mashup Mix Vol 14) → مارین ? درامس (Original Mix) → حالم عوض میشه (Hosein Aerial Mashup) → پازل باند ? گریه چیه → آویسی ? شب (Geo Da Silva & Jack Mazzoni Edit) → مت واتکینس ? آفریقا (Original Mix) → رضا رامیار ? مبتلا → مجید اصلاحی بم بم (Dance Station 12 Signature Mix) → جری روپرو ? کاراسائو (DJ Adem Booty Mix) → سیروان خسروی ? برگرد

دانلود

منبع: ریمیکس شاد 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط سعید آریا 100/11/1:: 1:45 عصر     |     () نظر
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >